Producatori
Newsletter
Introdu numele si adresa ta de e-mail pentru a primi cele mai noi oferte ale EmagFarmaciaVerde Numele tau Adresa de e-mail

Cum sa slabesti fara sa iti fie foame

Secretul slabirii si mentinerii tot restul vietii



CUM SA SLABESTI FARA SA ITI FIE FOAME

Cel putin doua lucruri ne caracterizeaza pe toti: ne place sa mancam si uram sa-ne fie foame! Multi dintre noi credem ca aceste lucruri ne saboteaza sansa de a slabi. Din fericire ne inselam: a ne infometa nu este doar nesanatos, ci si contraproductiv in ceea ce priveste slabirea.

Secretul slabirii si mentinerii tot restul vietii

Nu trebuie sa urmezi un regim strict pentru a scapa de kilogramele in plus si a mentine greutatea optima. De fapt, cea mai buna strategie este foarte simpla: ai grija sa maninci alimente pline de nutrienti tot timpul zilei. In loc sa te concentrezi pe cit de mult maninci este mai eficient sa urmaresti ceea ce maninci. Este practic imposibil sa te supraalimentezi daca farfuria ta este plina de mincaruri bogate in fibre, pline de nutrienti.
Fa trecerea de la numaratul caloriilor (si frustrare constanta) la a te satura si a deveni supla adoptind un stil de viata mai orientat spre ceea ce numim "vegan". Eliminind partial produsele animale din dieta putem sa facem schimbari pozitive si de durata: incluzind slabitul, energia crescuta, un ten mai frumos, imbunatatirea performantelor atletice si disparitia tuturor problemelor digestive. Pe deasupra, fiecare masa are un gust minunat si imi produce o satisfactie deplina.

Cum sa incepi

Sa-ti schimbi drastic regimul peste noapte poate parea coplesitor (si rareori duce la schimbarea de durata), asa incit incepe cu cite un pas mic odata. Incepe cu substituirea unui aliment si adauga treptat si altele. Un specialist in nutritie spune ca a deveni suplu inseamna a stabili intentia pe care o ai si a te indrepta in acea directie cit mai usor, chiar daca a ajunge acolo pare imposibil. Este vorba despre a-ti spori mijloacele, nu a face reduceri.
Iata citeva moduri simple de a introduce mai multe alimente de origina vegetala in dieta ta:

> In loc de lapte de vaca, bea mai mult lapte de migdale, orez, cinepa, soia sau nuca de cocos (neindulcit).
> In loc de carne, maninca mai multa fasole sau tofu.
> In loc de brinza, maninca mai mult humus si ulei de masline.
> In loc de oua, maninca mai mult unt de migdale, ovaz, bea bauturi proteice bazate pe plante.

Primele 5 secrete pentru rezultate de durata

1. Maninca intotdeauna micul dejun

Mincind micul dejun ii oferi organismului energie pentru a alimenta activitatea fizica de-a lungul intregii dimineti. In plus, mincind o masa sanatoasa dimineata te poate ajuta sa eviti tentatia de a cumpara repede niste dulciuri cind stomacul incepe sa se faca auzit pe la 11 dimineata.
Incearca un bol de quinoa sau ovaz pentru a primi o combinatie de carbohidrati complecsi, proteine, fibre si grasimi sanatoase. Incepe cu o jumatate de cana de cereale fierbinti la alegere si adauga lapte de migdale, nuci, fructe din familia afinelor sau zmeurei, scortisoara si miere. Daca asta nu iti convine, incearca o felie de toast din multicereale integrale cu unt de migdale si banana.

2. Alege cu atentie gustarile dintre mese

Cele mai bune gustari care te mentin energizat sint o combinatie de proteine si carbohidrati. Ca si mincatul micului dejun, a lua gustari din alimente bogate in nutrienti de-a lungul zilei te poate ajuta sa eviti a deveni atit de infometat incit sa maninci o punga de chips de cartofi odata. Corpul tau prefera sa maninci un mar.
Incearca sa-ti pregatesti gustari din cantitati mici de nuci, fructe proaspete, sau legume si humus pentru fiecare doua- trei ore.

3. Alege carbohidrati complecsi

Da, ai voie sa maninci carbohidrati si poti avea un corp minunat, asigura-te doar ca maninci carbohidratii care trebuie. Evita carbohidratii procesati si rafinati (zaharul alb) si alege carbohidrati complecsi ca cei din orezul brun, ovaz, legume. Carbohidratii complecsi ofera fibre dietei, vitamine si minerale care incetinesc digestia si te fac sa te simti satul mai mult timp (cheia succesului slabitului). Carbohidratii rafinati sint procesati exagerat si deseori plini de zaharuri adaugate. Aceste alimente sint metabolizate usor pentru a furniza energie rapid sub forma glucozei. Acesta este un lucru bun daca organismul tau are nevoie imediat de energie (daca alergi intr-o cursa sau joci un meci, deci faci sport), dar cei mai multi oameni e preferabil sa aleaga alimente integrale procesate minimum care contin zaharuri naturale, cum este fructoza din fructe.
Incearca sa gasesti moduri de a introduce mai multe legume, fructe si cereale integrale in regimul tau zilnic. Limiteaza carbohidratii rafinati din piinea alba, pastele albe, produsele de patiserie.

4. Bucura-te de grasimile bune

Ca si carbohidratii, nici grasimile nu sint toate create egal. Grasimile "bune" (acizii grasi omega-3) sint foarte benefice pentru sanatatea ta. Cercetarile aduc dovezi puternice ca omega-3 pot spori sanatatea inimii, creierului, articulatiilor, ochilor, pielii.
Incearca pesti grasi ca somonul si tonul, sau suplimentele cu ulei de peste, care sint cele mai accesibile surse semnificative de acizi grasi omega-3.

5. Bea apa toata ziua

Apa este elixirul bunei stari de sanatate. A te mentine hidratat e foarte important pentru tot, de la sporirea nivelului de energie la a face pielea sa straluceasca de sanatate. Bautul apei ajuta de asemenea la eliminarea toxinelor si tuturor produsilor care trebuie indepartati din organism.
Incearca sa bei doua pahare de 250 ml de apa inainte de fiecare masa. Nu numai ca iti vei hidrata corpul, dar e mai putin probabil ca te vei indopa la masa.